Igaz, sokáig váratott magára, de ma már ideiglenesen működik az én SK szalagfűrészem is. Sok újat nem tudok írni róla, hiszen egy ügyes mérnők Matthias Wandel's rajzai alapján készítettem. Talán annyiban tér el az eredetitől, hogy hulladék, rétegelt lemezekből készült, amelyeket fakéz barátomnak köszönhetek. Néhány helyen változtattam is, mert a műhelyben fellelhető anyagokhoz igazítottam. Ami szembetűnő eltérés, hogy nálam nem felül kell feszíteni a szalagot hanem alul, mint némelyik új gépeknél. Az ékszíjtárcsát is kisebbre kellet vennem, mert a meglévő motoron a tárcsa adott volt, és a fordulat is elég alacsony. Néhány kép a már vágásra alkalmas gépről. Igaz, most még csak beöltözve, védősisakban, és védőkesztyűben mertem vele vágni.
Csak érdekességképen, a felső vezetőegység leszorítóját már ezen a gépen vágtam ki. Ami még hátra van! 1. Még három réteget kell ráragasztanom, hogy elérje a végleges vastagságot. 2.
Kell vennem egy méretes ékszíjat, mert ami nekem van az hosszú, és nem
illeszkedik a tárcsába, ezért elégé rángatja, ha megfeszítem. Egyébként, kicsit laza ékszíjjal csodálatosan szépen, és halkan üzemel. Csak azután tudom a motor rögzítését megoldani. 3. Burkolat, és védő lemez készítés. 4. Dobogó készítés, hogy munkamagasságban legyen. 5. Elektromos csatlakozó aljzat, és kapcsoló. 6. Festés. Amitől nagyon féltem! A kerekek centirózása, de végül is tökéletes lett, szinte semmit nem kellet vele csinálnom. A vágási magasság szűkösen 270 mm, de ahhoz a motor nagyon gyenge. Szóval, idáig jutottam, most egy kicsit pihi, meg anyagbeszerzés, hogy a még hátralévő feladatot be tudjam fejezni.
Mára elkészült a láda is amire a gép került, sajna anyag korlátaim
voltak, így a talpakkal együtt is csak 840 mm a munkalap magassága. Viszont a mozgathatóság érdekében, kifejlesztettem egy emelős kerék rögzítést.
Így már nagyon könnyű mozgatni a gépet. Sajnos helyszűkében vagyok, így sűrűn lesz ki-be mozgatva. Még van egy-két munka, aztán jöhet a festés. Bár, attól már vidáman lehet vágni vele.
Lassan, de azért készül a gépem. Már sikerült rétegelt lemezből
megfelelő ékszíjtárcsát pörgetnem, így a meglévő ékszíjjal tökéletesen
működik a gép. Gyakorlatilag, ez volt az utolsó olyan eleme a gépnek,
ami még nem volt ellátva burkolattal. De, már ez is elkészült.
Még egy lámpa is bekerült a felső szalagvezető mellé, így a pontos vágás, akár sötétben is működik.
Én a helyedben nem sokat gondolkodnék, főleg ha minden meg van hozzá, és képes vagy megcsinálni. Nekem nagyon bevált, és meg vagyok vele elégedve. Ha, jól megcsinálod, akkor szerintem örök életű lesz. Mások is csináltak, és mindenkinél jól szuperál. Ha, ide fellátogatsz Fából készült szalagfűrész sokkal többet megtudhatsz.
Szia! Nem tudom milyen alu kerékre gondolsz, de feltételezem, hogy a szalagfűrészeden lehet. Amennyiben csapágyazott a kereked, akkor fogj egy passzentos tengelyt, fogd be satuba, húzd rá a kereket, és finoman tekerd meg. Majd ahol megáll a kerék alsó fele nehezebb, ezért az oda a kerék "húsába" fúrj bele egy kis mélyedést. Ezt addig ismételd meg, amíg a kerék folyamatosan forogni fog, és nem billegve áll meg. Üdv. gurfa